yezidi-ben

"Yezidiler günde üç kez güneşe döner dua ederler. Her isteyen, çoluk çocuk, genç yaşlı olsun, şeyh olsun, emir olsun; herkes güneşin karşısına geçer, içinden ne geçiyorsa güneşe söyler. Belki de insan soyunun şimdiye kadar söylediği en güzel dualar bunlardır, belki de en güzel türküler, en güzel şiirler bu dualardan çıkmıştır." *Yezidiler, Kardeş Türküler

O yüzden bende yüzümü güneşe döndüm bu sabah..

ki zordu güneşi yakalamak
bulutlarla gök kapmaca oynadık..

İçimden gelen herşeyi söyledim ona.. ama herşeyi derken, her bir şeyi.. isimleri de tekrarladım arka arkaya.. fark ettim ben, gülümsedi.. ve insan soyunun benim için en güzel olan şiiri döküldü dudaklarımdan.. 
bir tepenin üzerinde, ardımda hızla yaklaşan yağmur bulutları daha parlayan yüzünü kapamamışken güneşin..

Güneşe bir dua borçlusun..

Hiç yorum yok: